Moderná spoločnosť vo veľkej miere dohliada na zdravie a preto sa v nej výrazne znižuje spotreba alkoholu. Dealko vína Carl Jung nie sú len nealkoholické, ale tiež bez tukov a obsahujú len 30% kalórií bežného vína. Ľudia ktorí držia diétu, šoféri, budúce mamičky (tehotenstvo) a vôbec ľudia ktorí sa stránia konzumácie alkoholu si môžu vychutnať tieto vína ako vynikajúceho spoločníka k jedlám, vo varení či pri pracovných alebo společenských príležitostiach. Dealkoholizované vína Carl Jung se páčia vinárom, ktorí oceňujú chuť a komplexnosť kvalitných vín, ale hľadajú štýlovú nealko verziu ako alternatívu pre bezpečný a plnohodnotný život.
Podstatou blahodárneho vplyvu nealkoholického vína je pôsobenie flavonoidu katechin, vo víne sú obsiahnuté složky, ktoré sú prospešné pre činnosť srdca. Ich životnosť sú v priemere 3 hodiny u klasického vína, u dealkoholizovaného sa prejavuje viac ako 4 hodiny. Odborníci sa zhodujú v tom, že nejvhodnejším je práve hroznové víno, blahodárne pôsobiace na cievny systém, pretože popri alkohole obsahuje i fenoly, které fungujú ako antioxidanty. pomáhajú znižovať tvorbu látok (okysličeného lipoproteinu), ktoré sú hlavnou príčinou kornatnia ciev.
V priebehu poslednej dekády sa objavilo množstvo článkov v renomovaných zdravotných časopisoch po celom svete, ktoré poukazujú na blahodárne účinky konzumácie vína na znižovanie náchylnosti ku srdcovým onemocneniam a rizika infarktu myokardu. Napríklad štúdia Michaela H. Criqui and Brendy L. Ringelz z kalifornskej univerzity v San Diego z roku 1994 skúmala výskyt srdcových onemocnení v 21 krajinách sveta a zistila, dokázateľnu závislosť medzi intenzitou konzumácie vína a výskytom srdcových onemocnení (malé množstvo vína denne - menej úmrtia v dôsledku srdcových onemocnení).
Vedci z University of California, Davis, identifikovali tiež ďalšiu skupinu látok v červenom víne, ktoré majú priamu schopnosť znižovať hladinu cholesterolu v krvi. Jedná sa o saponiny, tvrdí Andrew Waterhouse, Ph.D., Professor of Enologie (vinná chémia) na University of California, Davis.
16-ročná štúdia uskutočnená na 13,000 ľuďoch v dánsku inštitútom preventívnej medicíny prišla na to, že pohárik vína denně môže výrazne znížiť riziko mozgovej príhody. Výzkumníci poznamenávajú, že tí ktorí vypili približne jeden pohár vína (2dl červeného alebo bieleho) mali štatisticky 32%-né zníženie výskytu mozgových príhod. Tento jav sa nedokázal u konzumentov piva alebo liehovín.
- Zložka červeného vína môže držať tajomstvo "fontány mladosti", domnievajú sa vedci z Harvardu (26/08/2003, Wine Spectator)
- Polyfenol v červenom víne môže udržať Vaše srdce zdravé, ukazuje výskum (23/05/2003, Wine Spectator)
- Pravidelné pitie znižuje riziko infarktu, ukazuje štúdia (10/01/2003)
- Dobre jedz, rozumne pij, žij dlhšie (29/11/2001, Wine Spectator)
- Štúdia ukazuje prepojenie pitia vína a nižšieho rizika mŕtvice (03/11/1998, CNN)
- Nový bojovník s cholesterolom nájdený v červenom víne
(09/11/2003, Science Daily)